O GES de Brión inicia unha poda de seguridade na Carballeira de Santa Minia

Carballeira de Santa Minia
Guiados por técnicos especializados, os traballadores do Grupo de Emerxencias Supramunicipal comezaron esta mañá a podar as copas e ramas máis altas para evitar futuras caídas

O Concello de Brión puxo e marcha esta mañá as accións acordadas tras a caída de parte dun dos carballos da emblemática Carballeira de Santa Minia o pasado mércores. Tal e como se decidira na reunión cos técnicos encargados do proceso de repoboación da carballeira, hoxe procedeuse á revisión física das árbores e iniciouse unha poda de seguridade.

O alcalde de Brión, Pablo Lago, explica que “os traballadores do GES de Brión, baixo as indicacións dos técnicos responsables, están a realizar unha poda das copas e das ramas máis elevadas para fortalecer as árbores e evitar novas caídas”. Uns traballos para os que o GES brionés está a empregar o camión autoescada comprada polo Concello no verán de 2021, que está especialmente preparado para actuacións en altura e é equiparable aos vehículos existentes en calquera parque de bombeiros. A parte principal da poda realizarase na xornada de hoxe e rematarase durante esta semana, de acordo coa dispoñibilidade tanto dos traballadores do GES de Brión como do camión autoescada.

Toma de mostras

Posteriormente, os técnicos procederán á toma de mostras dos carballos de Santa Minia, que serán enviadas a un laboratorio especializado que se encargará de determinar o seu estado sanitario. Estas mostras mandaranse en quendas de 10 en 10. Trátase dun traballo laborioso xa que de cada carballo teñen que tomarse tres mostras: da raíz, da terra e das ramas. Así, cada quenda supón a toma dun total de trinta mostras.

Unha vez enviadas as mostras ao laboratorio, os resultados das análises tardarán en coñecerse un par de meses. Nese momento, o Concello de Brión poderá ter unha visión real e actual do estado sanitario das árbores para así tomar a mellor decisión sobre como proceder con elas.

De momento, o Concello procedeu ao peche temporal da Carballeira de Santa Minia, habilitando camiños seguros ás instalacións municipais que rodean a carballeira (biblioteca, Casa da Cultura, Aula CeMIT…) para que a veciñanza poida acceder a elas con normalidade e sen ningún tipo de risco. Este peche manterase mentres non rematen todos os traballos e se poida garantir a seguridade das persoas.

Por esa razón, o Concello de Brión procedeu a cambiar de lugar todas as actividades inicialmente previstas na carballeira, como a Andaina Torres de Altamira, que reunirá este sábado a preto de 800 persoas. Unha proba que tiña saída e chegada na Carballeira e que agora se trasladou á praza contigua á carballeira, ao pé da rúa Gondar.

Estas análises buscan confirmar ou negar a presenza de Armillaria Mellea nas árbores, unha enfermidade para a que non hai cura posible e que provoca a putrefacción do sistema radicular do carballo e, en consecuencia, a súa morte por inanición ao non poder absorber nin a auga nin os nutrintes do chan. Este fungo xa ocasionou a retirada dunha ducia de carballos e do terreo da zona sur da carballeira, que foi substituído por nova terra e novos exemplares de carballo de 3 metros de alto.